keskiviikko 21. joulukuuta 2016

Huonoa onnea kirjavalinnoissa

Totta, viime aikoina minua ei oikein ole onnistanut kirjavalinnoissani. Olen keskeyttänyt jo kolme romaania peräkkäin ja siksipä tänne ei ilmesty hirveästi postauksia.

Kuvassa olevaa Joel Haahtelan romaania luin peräti puoleenväliin ja jopa pidin siitä aika pitkälle. Siinä vaiheessa, kun kirjan päähenkilö kirjoitteli päiväkirjaansa 1800-luvun Pariisissa, kirjassa oli kovasti menneen ajan nostalgiaa ja teksti oli kaunista ja runollista. Mutta jotenkin kyllästyin siinä vaiheessa, kun mies sitten 1900-luvun puolella asusteli Berliinissä. Sitä osiota en vain enää jaksanut erinäisistä syistä. Hyvä kirjoittaja Haahtela kyllä on. Mutta kerronta oli myös hyvin hitaasti etenevää ja pohdiskelevaa, joten lukijankin täytyy olla suht rauhallisessa mielentilassa tai sanoisinko että hitaalla tuulella jaksaakseen keskittyä näihin pohdintoihin.

Mutta tänään olen kohta lähdössä kirjastoon hakemaan varaamaani romaania, josta minulla on ainakin suuret odotukset. Kuvittelen, että voisin pitää siitä. Joten toivotaan parasta ja eletään uusia postauksia odotellen.

Toisenkin kirjan olen varannut, mutta siinä oli neljä varaajaa jonossa ennen minua, joten sitä saan kovasti vielä odotella...

4 kommenttia:

  1. Onpa ollut huonoa tuuria matkassa, toivottavasti seuraava kirja nappaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosiaan, ei onneksi usein ole aivan näin huono tuuri. Eiköhän se tästä taas käänny parempaan päin...

      Poista
  2. Toivottavasti seuraava kirja on taas mieleesi, lukuiloa!
    Tiia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kyllä se seuraava kirja onkin jo luettavana ja on tosi hyvä, joten kaikki hyvin taas. Arvasin aivan oikein, että pitäisin siitä kirjasta, jonka olin varannut kirjastosta.

      Poista